Jag är såååå redo verkligen

/ Permalink / 23
Kom nyss hem från öppet hus på ett gymnasium. Alltså det är ju ett helvete rent sagt det här.
Först ska man bestämma vilken linje man ska gå, och sen vilken skola.

Och alla påstår att deras skola är bäst och deras linje är bäst. MEN ALLA KAN VÄL INTE VARA BÄST ELLER?

Och hur vet man att skolan inte går i konkurs eller att man inte klarar av linjen? Och tänk om alla är värsta nördarna och jag inte passar in?



Och alla föräldrar som tjatar om att; Ja men deeet blir bra vad du än väljer. Bara du har högskolebehörighet, tycker det är roligt, att du klarar av 3 år och att du trivs och ...



Hur visste ni vad ni skulle gå för linje? och är de nån som ska välja nu som inte har den blekaste aning?!


#1 - - norea:

hehe jag vet, men nu kommer ett zuuperintressant inlägg -.-

#2 - - Alexandra - Uppsalas största blogg:

superkul att du är med i dagens blogg snygging ;D

#3 - - Cilla:

SV: Blir till att repa med klassen hela veckan iprincip. Vila igen mig till helgen :) själv då?

#4 - - Laila:

jag valde ekonomi för framtidens skull, men ta ngt du tycker är roligt :)

#5 - - Ida:

Oj det var många gymnasieblanketter, sjukt svårt att välja nu för tiden :P

#6 - - ange:

Skolan o så, sj? :D

#7 - - t:

okej låter ju bra det! :D Med mig är allting bra med :) Lite trött så här på morogn kvisten. Ska du hitta på något skoj i veckan då?

Kramar :))

#8 - - ida - foto & smink:

jag går ju iv nu , så jag kommer ju gå på en vanlig linje samtidigt sm alla 95 ! men jag ska gå barn o fritid , underbart ! ;)

#9 - - thesswester - inte som alla andra:

jag ville gå en linje som inte var så mkt plugg och då rekommenderade en kompis mig den linjen som jag går på nu så det var så jag valde ;)



sv: låter roligt :)

#10 - - Emmelist:

oj...svårt val!

#11 - - liindblaads:

Årets första lucka är nu öppnad hos mig, kika in och kolla om du gömmer dig bakom lucka ett :)



finns en ny chans om de inte va du i samma inlägg

kram:)

#12 - - Artan:

vaknade typ precis haha. Ska du göra något speciellt idag?

Kram!

#13 - - angelica:

allt bra? :)

#14 - - Elina:

Enkel saffranspannkaka

35 minuter

Gör så här

Rör ut ett paket finstött saffran i grädden. Blanda två paket risgrynsgröt med grädden, ägg, socker, hackad mandel och eventuellt russin.



Häll smeten i en smord ugnsäker form eller ett djupt ugnsäkert fat. Grädda i 225°C i mitten av ugnen tills saffranspannkakan fått vacker färg. I form tar det ca 30 minuter, på ett fat 20-25 minuter.

6 portioner

0,5 g saffran

1,5 dl grädde

1 kg färdig risgrynsgröt

3 ägg

2 msk socker

1 dl sötmandel

1 dl russin

1 msk smör till formen

Ugnstemperatur

225º

Coopens recept!

#15 - - Alexandra - Uppsalas största blogg:

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2010/december/onsdag-dagens-blogg.html#comment



#16 - - gollish:

SV: häärligt, blä städa och sen får vi se vad som händer då, haha själv då?

#17 - - gollish:

SV: häärligt, blä städa och sen får vi se vad som händer då, haha själv då?

#18 - - C A T A L I N A:

varsågod! :)

ja eller hur? blicken liksom, haha!

#19 - - emelie andersson:

jag går vård och omsorg :) det är toppen :D



sv: dumed! :D

#20 - - Ida:

Vet du vad du vill gå? :)

#21 - - Sophia:

haha ja det är inte lätt, minns det där kaoset så väl! :D

#22 - - johanna:

okej, va smidigt :D vad gör du då ?

#23 - - freja:

Haha. jag valde media, men känns som att om man ska jobba inom det behöver man plugga på högskolan.. Fast nu efter studenten tar jag ett jobbår :)

Men media var ganska kul, om man gillar foto och film och sånt

Till top