Jul hos oss

Vardag / amanda svensson, inredning / Permalink / 1
Ni är några som velat se hur jag och min sambo bor! Och eftersom att er önskan är min lag, så vill jag självklart visa upp lite bilder från våran lägenhet. Jag valde dock att inte inkludera klädkammare och badrum, för de rummen är inte så roliga, haha.
 
Här är alltså vart vardagsrum + matsal. Det är även detta rummet mitt hjärta klappar lite extra för. Dels på grund utav det underbara rustika trägolvet vi lagt, men även för att jag älskar alla detaljer! Mina fina kuddar från Svenskt tenn, Chhatwal & Jonsson och Missoni, min fina vas från Klong, hyllan från Bruka Design, den fina led-granen från Jotex och alla andra fina detaljer. Har lagt ner hela min själ i detta rum, haha.
 
Sedan har vi köket! Här inne är det vitt och svart med lite färgklickar av växter. Här inne har jag och Simon inte renoverat något mer än att vi har målat om väggarna och bytt plats på kylskåpet och bardisken. Rummet är ganska smalt och avlångt, men jag gillar ändå vårat lilla kök! Det är ljust, fräscht och enkelt!
 
Sist ut har vi sovrummet! Jag älskar vårt fina trägolv även här inne och träpanelen på väggen. Kristallkronan i taket fyndade jag på Göksäter för runt 500-lappen! Vår älskade säng kommer från Mio och den är såååå skön, haha. Har aldrig sovit så bra som jag gör i den. Vi har även en tv på väggen som inte syns på bilden. Sen är det ju även i sovrummet som jag förvarar mitt smink <3 Haha, men om ni vill se en film på min sminkförvaring kan ni klicka här
 
Sådär, jag hoppas att ni tyckte det var kul att se hur vi har det hemma hos oss och hur vi (jag) har valt att julpynta här hemma! Är inte så mycket för att ha röda gardiner, röda kuddar och tomtar överallt, utan tycker om att ha det lite mer klassiskt. Men smaken är ju som baken!
Puss på er
#1 - - Renée Risberg:

Åh så fint ni har det!

Svar: Taaack så mycket! Kram
Amanda Svensson

Till top