Kat Von D lansering i Sverige

Amanda sminkar, Pressutskick/Samarbete, produkter / Amanda Svensson, kat von d, nyheter, press, produkter, sephora, skönhet, smink / Permalink / 0
Häromdagen fick jag ett av de roligaste pressutskicken någonsin! Sminkvarumärket Kat Von D lanseras äntligen i Sverige! Som vi väntat och längtat efter att dessa omtoalade produkter, och självklart såg jag till att få vara först med att testa några av produkterna! I december (tror jag?) lanserades ju hennes contour palett med borste i Sverige, och den fick jag ju också hem, så vill ni läsa vad jag tyckte om den kan ni klicka här.
 
Först ut, som jag velat testa så så så länge är hennes Liquid lipstick och jag fick hem den i färgen "Nobel", som är en ljus peachy färg som alltså torkar matt på läpparna. Jag hade den på jobbet igår och tyvärr har jag supertorra läppar för tillfället, så det såg extremt torrt och fnasigt ut dessvärre, så jag känner inte riktigt att jag kan ge en rättvis recension ännu, för jag bara veeeeet att detta läppstift kommer vara helt otroligt bra!
 
Sen har vi ju den berömda concealern som ska kunna täcka upp tatueringar. Kat menar att precis som att man ska få tatuera sig hur man vill, ska man även kunna dölja dem när man vill. Jag har ju en tatuering (vid revbenen) så jag ska helt klart testa att täcka över den! Jag har concealern i nyansen "Light" som jag tror kommer funka till att täcka upp finnar. Den är lite för mörk för mig för att kunna highlighta.
 
Sen har vi denna smala tuchpenna som man lätt kan ta för en eyeliner, men detta är hennes Tattoo Brow och är faktiskt en brynpenna som man ska kunna göra tunna fina hårstrån med samt skarpa linjer. Jag är extremt nyfiken på denna och funderar på hur resultatet blir! Tyvärr tror jag att färgen är lite för mörk för mig, men jag ska helt klart testa och återkomma med recension!
 
Produkterna kommer att säljas på Sephora i februari.
 
*Detta är ett pressutskick, jag har alltså inte betalat för produkterna. Det är dock ingenting som påverkar mina åsikter.
Till top