Laura Mercier Loose Setting Powder

produkter / amanda svensson, beauty, produkter, skönhet, smink / Permalink / 0
Hej på er! Jag hoppas att ni alla hade en fantastisk nyår oavsett om ni satt hemma i soffan med familjen och mös eller om ni var med kompisarna och firade med champagne till raketerna. Jag själv är inget big fan utav raketer då jag tycker synd om alla djur som blir livrädda, exempelvis min hund, haha..
 
Men det var inte det jag ville prata om idag! Jag vill visa er mitt senaste obsession, jag skulle aldrig klara mig utav denna produkt efter att ha testat den. Det är Laura Mercier's Loose Setting Powder i färgen "Translusent". Detta är alltså ett transparent löspuder som jag använder att fixera min concealer under ögonen med. Jag använder oftast en light-version utav "baking-metoden" (klicka här om du inte vet vad det är) där jag fångar upp rejält med puder på en mindre pensel och trycker sedan fast där jag applicerat concealer. Det blir alltså inte riktigt lika packat med puder som om jag hade applicerat det med en makeup-svamp. Sedan låter jag det sitta där i kanske 2 minuter, och sveper sedan bort det med borsten.
 
Detta pudret håller min t-zon matt i 12 timmar om jag vill. Jag kan använda i princip vilken concealer jag vill och detta puder får min hud att stråla (eller ah egentligen inte stråla, eftersom det är matt... men ni fattar). Jag kommer aldrig kunna använda något annat puder till att fixera min concealer, för denna slår allt!
 
Ni hittar det här för 360kr. 
Till top