Välkomna till familjen

Amanda sminkar, produkter / amanda svensson, produkter, skönhet, smink / Permalink / 3
Hej vänner! Förlåt att dagens inlägg kom upp sent... Men jag och Simon har bägge två varit lediga idag så vi har haft fullt upp hela dagen med att städa, sätta upp nyckelskåp, en tavla, tvätta osv osv...
 
Men nog om det! Idag tänkte jag visa er mina senaste tillskott i Morphe familjen. Som ni vet sen långt tillbaka så älskar jag Morphes borstar och jag använder nästan bara borstar fråm dem. De är av bra kvalité och till bra pris, perfekt!
 
Jag behövde en ny brynpensel då min förra börjar ge vika... Denna heter M413 och själva penseln är väldigt hård och påminner om typ halm-stå eller hästsvans-hår, haha. Det är alltså inget mjukt och följsamt hår på denna. Men jag gillar faktiskt det. När jag fick hem den var jag jätteskeptisk och tänkte att detta aldrig kommer gå. Men den efterlämnar faktiskt ett par väldigt välmålade och fina bryn!
 
Sen har vi min nya favvo-pensel! Detta är deras M501 och den är som handen i handsken för highlight. Den är yttepytte liten (vilket inte riktigt framkommer på bilden) vilket gör att du enkelt applicerar highlight endast på de små partier du vill ha det. 
 
Sist ut har vi denna platta sak. Den heter M459 och är perfekt till att "carve out the cheekbones", haha. Alltså efter att du applicerat din contour så pressar du ett ljust löspuder i en skarp linje precis under din contour och låter det sitta där några minuter innan du försiktigt borstar bort det. Så kommer du kunna "cut down all the bitches" med din contour. SÅHÄR menar jag. Denna borsten är alltså perfekt till detta syfte då den är komapkt, platt och skarp.
 
Ni hittar alla borstarna på Morphebrushes.com
#1 - - Anonym:

Får du aldrig betala tull när FU beställer från USA?

Svar: Konstigt nog har jag aldrig behövt göra det!! Dock på kläder, men aldrig smink! :)
Amanda Svensson

#2 - - Anonym:

Tack för svar, och grym blogg förresten :)

Svar: Ingen fara :) Tusen tack!!! Kram
Amanda Svensson

#3 - - Karin:

Beställde nyss M501 från beautybay, hoppas den är lika bra som alla säger!

Svar: Den är verkligen fantastisk :) du kommer inte ångra dig!
Amanda Svensson

Till top