Recension: Make Up Forever

Pressutskick/Samarbete, produkter / amanda svensson, beauty, press, skönhet, smink / Permalink / 0
Hej på er! Minns ni att jag visade upp några nyheter från Make Up Forever för en vecka sedan? Jag har nu hunnit testa produkterna och jag tänkte visa er de två produkter som jag gillade! Contour-paletten jag fick hem gillade jag tyvärr inte, den bruna nyansen var alldeles för varm och jag tyckte inte det blev fint på mig helt enkelt... Men de produkter jag gillade var ögonbrynspennna och concealern!
 
Concealern fick jag hem i den ljusaste nyansen vilket passade mig perfekt! Den ljusar upp ordentligt under ögonen och håler sig på plats hela dagen! Jag blir inte mer/mindre oljlig i t-zonen än vanligt och den är krämig och väldigt dryg! Du behöver inte mycket utav denna produkten! I like!
 
Ögonbrynspennan är en 3-in-1 och innehåller penna, borste och highlighter. Denna pennan är lite hatkärlek från min sida. Jag tycker att resultatet blev väldigt fint, men den är väldigt svårarbetad! Jag får sitta ganska länge innan jag blir nöjd. Dels för att den är väldigt vaxig i konsistensen och lätt blir lite klumpig, men även för att formen på själva pennan är lite udda. Den är tjock och lite kon-formad. Men som sagt, resultatet blir jättefint och jag har fått många komplimanger gällande mina bryn när jag haft den!
 
Här ser ni bild på hur b.l.a. pennan ser ut. Ser ni att den är ganska tjock? Det gör tyvärr att man lätt målar utanför brynet och inte kan göra lika skarpa linjer. Jag är inte heller något superfan utav highlightern, då jag föredrar kräm-concealer under ögonbrynen istället för puder, men det är inget fel på denna egentligen.
 
Här ser ni ett färdigt resultat av pennans verk! Som sagt, jag tycker det blir jäättefint men det tar lång tid och jag får fixa till konturerna med concealer för att få skarpa linjer. 
 
Bägge produkterna kommer finnas på Sephora i Januari 2015.
 
Till top