Kat Von D Shade And Light

Så länge som jag varit olyckligt kär i denna palett! Olyckligt kär på grund utav att märket inte säljs i Sverige och att jag aldrig kommer få ha denna i min ägo. Idag är jag dock inte olyckligt kär längre, bara kär! Kat Von D's Shade+Light contour kit är äntligen mitt!!! 

Detta är som sagt en contour palett med 6 olika nyanser till att highlight:a och contour:a ditt ansikte med, och jag antar att ni kan lite ut vilka nyanser som gör vad ;) Kvalitén i den här paletten är fantastisk. Det är superlätt att blanda ut din contour utan att det ser smutsigt och ojämnt ut. Samma sak med highlighting puderna, de smälter in fint i huden och ljusar upp ordentligt. 

Till paletten skapade Kat Von D även en borste (ett skaft med två borsthuvuden) som är idealisk för ändamålet. På bilden till vänster ser ni sidan som används för highlighting och högra sidan är för contouring. De är mjuka och lätta att arbeta med, och borsten kommer även i ett såå tufft fodral som ni ser på översta bilden. Borsten köper man separat, det ingår alltså inte i paletten.

Paletten kostar 470kr och borsten med fodral kostar 300kr, bägge finns att köpa exklusivt på Sephora från v.45. 
Obs. Det är endast dessa produkter från märket som lanseras nu. De övriga produkterna från Kat Von D lanseras i Sverige först i februari år 2016.

Pressutskick.

Till top