Få ordning på håret med Björn Axén

Amanda testar, Pressutskick/Samarbete, produkter / Amanda Svensson, Daisy beauty, Dbexpo16, amanda svensson, amanda testar, björn axén, skönhet, tips / Permalink / 0
Kolla vilken härlig påse jag hittade (i en gigantisk kartong) idag! Det stod mitt namn på påsen och i fanns produkter handplockade utefter mitt hår, utfört av duktiga Maja på Björn Axén! På Daisy Beauty Expo var de nämligen en utav utställarna, och istället för att bara ge en goodiebag åt alla bloggare/journalister gav dem oss lyxen att få testa produkter anpassat efter varje individs hår! Hur bra?! Helt klart lyxigt!
 
Är det något jag alltid är på jakt efter så är det ett bra silverschampoo/balsam. Jag har aldrig riktigt gillat silverschampoo då jag tycker att håret blir så torrt utav det uatn kör alltid på balsam eller inpackning med lila pigment, Maja instämde och tyckte att jag skulle testa deras silverbalsam som ska vårda håret och skydda det, samtidigt som det ger håret en kall nyans! Luktar dessutom såååå gott.
 
Ett problem jag har är att mitt hår ofta ser livlöst ut och ganska yvigt, torrt helt enkelt. Maja tipsade mig om denna produkt; Smoothing cream anti frizz. Den ska appliceras i fuktigt hår och efterlämna ett silkeslent hår, utan friss samt skydd mot värme! Den är väldigt lätt i konsistensen och jag tänker lite på den som ett fuktserum i konsistensen, ni vet sådär tunn och lättinarbetad! Mitt hår känns betydligt mjukare och glansigare efter att jaga använt denna!
 
Här har vi en ny favorit, strenthening conditioner for fine hair! Efter att jag förklarat för Maja att mitt hår känns torrt och att jag kanske skulle behöva någon olja till håret, visade hon mig denna. Det är ett balsam med pump (ifall ni undrar, haha), och denna är fullproppad med oljor och protein som ska bygga upp maximal styrka till håret samt ge volym och glans! Jag upptäckte att man behöver väldigt lite för att det ska göra håret mjukt och lent, vilket är ett plus! Tips till alla där ute med slitet och torrt hår!
 
Sist har vi denna klump! Det är deras populära sensitive scalp deep conditioner som är anpassar för dig med extra känslig hårbotten. Jag har inte det, men min sambo har! Han får lätt utslag i hårbotten om han inte är försiktig med vilka produkter han har i håret. Det enda schampoot som faktiskt gjort skillnad i hans håtbotten är från denna serien, så jag nämnde nämnde för Maja att min sambo älskar deras sensitiv scalp schampoo och då tyckte hon att jag skulle ge honom detta balsamet också, för ja killar kan också ha balsam, haha. Han har bara hunnit testa det en gång, but so far so good! Tips tips!
 
Jag hoppas att ni gillade detta inlägget! Jag tipsar inte så ofta om hårvårdsprodukter, för att jag tycker det är svårt att veta vad som faktiskt gör skillnad. Jag är inte superbra på just hårvård, men vill verkligen lära mig mer :) Vad är er bästa hemlighet till ett friskt hår?
 
*Dessa produkter har jag fått som produktprover på en skönhetsmässa, jag har alltså inte betalat för produkterna själv, men det är inget som påverkar mina åsikter.
Till top