The original Beautyblender

Amanda sminkar / Permalink / 1
*Detta blogginlägg innehåller affiliatelänkar
Vill ni veta en lite sjuk grej? Jag har aldrig testat beautyblender. Eller jag har länge använt Real Techiques Miracle Complexion Sponge (som i princip ser likadan ut), och deras svamp älskar jag. Jag har dock känt att jag vill testa orginal-beautyblendern! Så i samarbete med Nordicfeel har jag nu fått testa denna omtaade svamp!
 
Beautyblendern ska användas fuktig, detta gör du lättast genom att spola den under vattenkranen och sen krama ut vattnet så att den endast är fuktig. Som ni ser på bilden ovan så blir svampen nästan dubbelt så stor när den är fuktad.
 
Jag gillar att applicera både foundation och concealer med en makeupsvamp, och jag kan ärligt säga att jag inte ser någon större skillnad på Real Techniques och Beautyblendern. Bägge två är enligt mig super!
 
Ni hittar Beautyblendern här.
 
*Detta är ett inlägg i samarbete med Nordicfeel, jag har alltså inte betalat för produktera, men det är inget som påverkar mina åsikter.
 
 
 
#1 - - Emma Engström:

Jag skäms nästan lite faktiskt då jag heller inte testat beautyblender förut, haha! Måste ta tag i saken :D

Svar: Haha, gör inte det! Har testat den ordentligt nu och jag tycker att real techniques är bättre! Gillar att de har en platt sida på sin svamp ;) kram
Amanda Svensson

Till top