jag vill ha en хамбургери

/ Permalink / 2
jag kollade runt på vad olika ord betydde på olika språk.
Så jag sökte på Hamburgare och så hittade jag ett språk som hette makedonska
Tänker ni på samma sak som jag?
Makedonska är det språk man talar på mcdonalds! Mcdonalds kallar man ju för mackedonkan,
så, om ni kommer till mcdonalds och ska beställa en hamurgare,
säg isådana fall хамбургери.



Lite andra ord på makedonska som är bra att veta:

Pommes frittes: Jаболко Frits
Coca cola: Кока Кола
Dip sås: натопи sas
extra salt: дополнителна сол
Big mac och compani: Big Macs и Македонска
chees burgare: сирење плескавица

Nu vet ni det mesta ni bör kunna för att beställa en fet måltid på mackedonakan!
#1 - - Leia:

Okej, svarar på kommentarer just nu =)

#2 - - Verran:

fett skön blogg du har! ♥

Till top