Emma S. Ageless Enzyme Peel Mask

produkter / amanda svensson, produkter, skönhet / Permalink / 0
Idag tänkte jag presentera er för min favorit-ansiktsmask! Den kommer från Emma S och är en enzym mask. Det betyder att den innehåller AHA- och BHA syror som effektivt och snabbt tar bort döda hudceller, minskar förstorade porer, samt ger huden ny och fin lyster, och det bästa är att den endast ska verka i en ynka minut! Sen tvättar du bara bort den med ljummet vatten!
 
Såhär ser jag ut i ansiktet efter att jag haft på masken i 1 minut och 30 sekunder. Då syrorna tar bort död hud blir man ganska röd efteråt, och jag brukar dessutom tänja lite på gränserna och ha masken i nästan 2 minuter, så därför blir jag alltid lite extra röd, haha. Man känner sig varm och lite stel i anisktet efteråt, men det lägger sig ganska snabbt och samma sak med rodnaden.
 
Jag upplever att min hy känns betydligt renare och fräschare efter att jag använt denna mask. Man ska desutom endast använda masken en gång i veckan. Så 1 minut, 1 gång i veckan, erkänn vilken superprodukt?! Jag skojar inte nr jag säger att jag längtar till torsdagar för det är då jag använder den, haha.
 
Finns att köpa på KICKS för 269kr. 
Till top