Grönt är skönt

Amanda sminkar / amanda svensson, beauty, dagens smink, skönhet, smink / Permalink / 1
Gårdagens jobb-look. Var så himla missnöjd med basen att jag funderade på att sminka av allt och börja om, men jag insåg att jag inte skulle hinna det...
Testade lite nya metoder och en ny foundation, men det fungerade icke för mig... Jag får helt enkelt hålla mig till det jag brukar göra, haha. Det är ju trots allt dumt att bryta ett fungerande koncept ;)
 
Ögonsminkningen blev jag dock ganska nöjd med! Gillar den gröna färgen, men ångrar att jag inte la en eyeliner ovanpå för en mer dramatisk look, tycker att den ser lite halvfärdig ut nu...
Meeen det betyder ju bara att nästa sminkning endast kan bli bättre, haha!
 
Base
Make up forever Ultra HD foundation
Make up forever Ultra HD concealer
Laura Mercier Translucent setting powder
Maybelline SuperStay BetterSkin powder
 
Cheeks
Kat Von D Shade and Light contour palette
Mac Blush "Burnt Pepper"
Becca Skin perfector "Moonstone"
 
Eyes
Urban Decay Naked Skin concealer (As a primer)
Anastasia Beverly Hills Self Made Palette
Morphe Brushes Jaclyn Hill's favourites palette
Maybelline Lash sensational lash multiplying mascara
Ardell Lashes "Fairy"
Anastasia Beverly Hills Dip Brop Pomade "Blonde"
 
Lips
NYX Butterlip gloss "Creme Brulé"
#1 - - Renée Risberg:

Supersnyggt! Du passar i grönt :)

Svar: Tuuuusen tack fina du!
Amanda Svensson

Till top