Lush Life

Pressutskick/Samarbete, produkter / Amanda Svensson, beauty, hudvård, lush, nyheter, press, skönhet, smink / Permalink / 1
Fick ett väldoftande och färgglatt pressutskick från Lush i fredags! Jag har faktiskt inte testat produkter från Lush tidigare så jag var taggad när detta trillade ner i brevinkastet.
 
Det är en schampoo-kaka (den blåa kakan) som ska vara gjord på bla sjögräs och vet ni vad det sjukaste är? Den räcker till ca 80 hårtvättar!? Haha förstår ni hur länge det är? En annan bra grej är att det inte finns någon plastflaska, vilket gör den väääldigt miljövänlig!
 
Sen har vi en ansiktstoner "Tea Tree Water", som ska vara räddaren i nöden för dig med oren hud. Den ska rengöra på djupet och ta bort orenheter. Sprayas antingen direkt på ansiktet eller på en bomullspad.
 
"It started with a kiss" är en matt läppfärg som ska ge äppelröda, kyssvänliga läppar! Den doftar dock lite för mycket för min smak utav vit choklad, äpple och kanel. Efterlämnar en fin naturlig röd färg på läpparna.
 
Sist har vi "Bubblegum lip scrub" som är ah en läppskrubb som doftar bubblegum, ni vet sånt där rosa, sött tuggumi (inget Extra Spearmint nu, haha). Eftersom att skrubben är gjord på helt naturliga ingredienser så är den både vegetarisk och ätbar, haha. Det är vanligt strösocker som de smaksatt och färgat, samt haft i lite oljor osv. Men annars inga konstigheter, och jag var självklart tvungen att smaka, och ja det smakar sött socker :)
 
Produkterna finns att köpa på Lush.
*Detta är ett pressutskick. Jag har alltså inte betalat för produkterna, men det är inget som påverkar mina åsikter.
#1 - - Amanda - Skönhetsbloggare:

Åh nej men gud vad roligt! Jag har testat några få produkter från Lush som jag älskar! Speciellt deras läppskrubb. Har du testat schampoo-kakan? Låter grymt.

Svar: Jaaa! Haha nej jag har inte testat den ännu! Den luktar lite tvåligt och jag är lite feg än så länge, haha. Får se hur detta slutar! kram
Amanda Svensson

Till top