Makeup Revolution

produkter / Amanda Svensson, beauty, press, skönhet, smink / Permalink / 0
* Detta inlägg innehåller affiliatelänka.
I samarbete med Nordicfeel fick jag hem ett stort paket häromdagen, där bland annat dessa paletter från Makeup Revolution fanns. Märket har funnits sen 2014 på marknaden och är alltså hyffsat nytt, vilket är roligt! Jag har inte testat något från märket tidigare, och då priset på produkterna är väldigt bra är jag supertaggad på att testa så mycket som möjligt!
 
Först ut har vi denna brynpalett, innehållande 4 skuggor, både varma och kalla, två vax samt en concealer och highlighter. Skuggorna är väl pigmenterade och jag älskar att det finns både varma och kalla nyanser. Highlightern är väl inte den mest fantastiska jag sett, men ändå fin till att ljusa upp på brynbenet. Borstarna är inget att hänga i julgranen, men jag gillar att de skickar med en pincett! HÄR.
 
Jag fick även hem en rougepalette, och denna är i krämform. Du finner 8 nyanser av rosa och persika, ingen utav rougen innehåller glitter/skimmer. Jag kan fortfarande inte bestämma mig för om jag gillar krämrouge eller inte, men färgerna är i alla fall superfina och de känns inte kladdiga eller obehagliga på huden, utan känns nästan lite pudriga när de väl är på. HÄR
 
Vad vore väl detta utan en ögonskuggspalett också? Denna paletten innehåller 32 väl pigmenterade skuggor, både skimriga och matta. På swatchen på bilden har jag ingen primer under, så som ni ser är de väldigt pigmenterade. Jag kan tänka mig att dessa appliceras bäst med antingen ett finger eller en såndär svamp-applikator som man får med i vissa paletter, som nästan alla slänger (haha), de är faktiskt grymma på att plcoka upp pigment och pressa fast skimriga skuggor på ögonlocket, lovar! Tycker att vissa skuggor känns lite smuliga när man petar med fingrarna i dem. HÄR.
 
Sist har vi denna palett och jag tror banne mig att detta är min favvo, haha! Det är en concealerpalett som ska arbeta med att korrigera färger/nyanser i ansiktet. Men ärlig talat så vill jag ha dessa färger överallt! På ögonen, läpparna, kinderna överallt!!!! Haha, så fina! Man får även en fin highlighter som är extreeeeem!
Superkrämiga och lätta att jobba med. HÄR.
 
Kort och gott: Jag är superimponerad! Bra produkter till bra pris! Jag har dock inte testat ögonskuggorna på ögonen ännu, så jag vågar inte nämna något om hurvida lätta de är att blanda ut osv, men so far so god. Vill ni kika in mer produkter kan ni klicka här.
 
*Detta inlägg är i samarbete med Nordicfeel.se, jag har alltså inte köpt produkterna själv. Det är dock inget som påverkar mina åsikter.
Till top