Recension: Born This Way

Amanda sminkar, Amanda testar, Pressutskick/Samarbete, produkter / Amanda Svensson, amanda testar, beauty, press, produkter, skönhet, smink / Permalink / 0
Okej kompisar, eftersom att ni gick crazy och gärna ville veta hur Too Faced Born This Way-foundationen blev, here you go :)
 
På bilden ovan har jag applicerat foundation på ena sidan av ansiktet, för att ni tydligt ska se skillnad. Jag har för tillfället inga finnar, utan endast väldigt röd/rosa hy. Detta går oftast reducera med hjälp utav en foundation, denna foundationen dock, hade kunnat täcka en hel del acne! Foundationen är varken särskilt tjock eller tunn.
 
Här ser ni före och efter resultat. Färgen är lite för mörk för mig, men det är inget man tänker på om jag ljusar upp med concealer här och där ;) Som ni ser är allt det röda borta och min hud ser helt felfri ut. Jag upplever att den sätter sig på plats ganska fort, så om du är den som gillar att buffra runt din foundation med pensel lääänge, så kan resultatet bli lite ojämnt. Detta är en foundation för oss med normal eller fet hud. Någon med torr hy tror jag skulle uppleva denna som lite för matt.
 
Och här har ni en halvbra bild när jag slängt på concealer, puder, rouge och ett par bryn! Simple as that.
 
Summan av kardemumman: WOW! Jag är så imponerad utav denna foundationen. Du kan själv avgöra om du vill ha medeltäckande eller fulltäckande samtidigt som det ändå ser ganska naturligt ut. Se dock till att vara ganska snabb på att arbeta ut den, då den har en tendens att sätta sig på plats och torka lite. Helt klart en ny favorit :)
 
Finns att köpa på Sephora för 350kr.
 
*Produkten har jag fått hem i ett pressutskick. Jag har alltså inte betalat för produkten, men det är inget som påverkar mina åsikter.
Till top